بانك و بيمه : جا به جايي روزانه ۲۸ ميليارد تومان در «بله»
چهارشنبه، 11 مهر 1397 - 07:56 کد خبر:54432
بانك و بيمه: در تابستان امسال پيام رسان «بله» با ثبت روزانه ۲۸ ميليارد تومان انتقال پول و بيش از ۷۰ هزار تراكنش كارت به كارت موفق، بار ديگر ركوردشكني كرد.

به گزارش بانك و بيمه ( bima.ir )، در تابستان 97 ميزان تراكنش هاي مالي انجام شده در بله با 9.8 ميليون تراكنش مالي از رشد 76 درصدي نسبت به فصل بهار برخوردار شد. همچنين در مدت مذكور بيش از شش ميليون تراكنش موفق كارت به كارت از طريق اين پيام رسان انجام شده است كه نسبت به سه ماه قبل از آن (فصل بهار) رشد 95 درصدي را نشان مي دهد.
پيام رسان بومي و ملي «بله» براي نخستين بار زمينه انجام خدمات بانكي بر بستر شبكه هاي مجازي در كشور را فراهم كرد و اكنون علاوه بر بانك ملي ايران، 18 بانك ديگر به اين شبكه متصل هستند و كاربران مي توانند از كارت هاي اين بانك ها به عنوان كارت مبدا استفاده كنند.
«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول يك پيام رسان از جمله گفت و گو، ايجاد كانال و گروه، استفاده از استيكر و بازو (بات)، امكان ارائه خدمات بانكي از قبيل خريد شارژ، عمليات كارت به كارت، پرداخت قبوض خدماتي، پرداخت خلافي خودرو، پرداخت عوارض خروج از كشور و ... را داراست.
قابليت متمايزي كه «بله» نسبت به ديگر پيام رسان هاي موجود دارد اين است كه كاربران آن مي توانند در حين استفاده از فضاي يك پيام رسان، همزمان درخواست پول نيز بدهند كه در تابستان امسال 50 هزار درخواست پول در اين پيام رسان ارسال شده است.
همچنين بيش از 1.2 ميليون خريد شارژ و بيش از 350 هزار پرداخت قبض در اين پيام رسان صورت گرفته است.
لازم به ذكر است، «بله» با حمايت بانك ملي ايران توسعه يافته و تعداد كاربران آن اكنون بيش از دو ميليون و 250 هزار نفر است. البته رشد نرخ استفاده كاربران از قابليت‌هاي كاربردي و اجتماعي بله بيش از سه برابر اين ميزان بود. همچنين در انتهاي فصل تابستان رشد اعضاي اين پيام رسان نسبت به پايان بهار ۱۹ درصد بوده است.
امنيت «بله» توسط بانك ملي ايران تضمين شده و كاربران فضاي مجازي مي توانند با اطمينان خاطر هم از فضاي يك پيام رسان بومي بهره ببرند و هم اينكه خدمات بانكي خود را سريع، راحت و به صورت همزمان و ايمن انجام دهند.
در سه ‌ماهه تابستان تمركز بله بيش از همه روي ارتقاي پايداري سرويس‌هاي مالي و پيام ‌رساني، افزايش كاربري‌ها و همچنين معرفي بيشتر امكانات كاربردي به كاربرانش بود و با تمركز تيم فني اين پيام رسان بر پايداري شبكه، به‌صورت متوسط ۹۹.97 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرويس بوده است.