بانك و بيمه : اقبال كانال هاي پرمخاطب به «بله»
شنبه، 14 مهر 1397 - 09:44 کد خبر:54455
بانك و بيمه: با افزايش اقبال و علاقه عمومي براي حضور و فعاليت در پيام رسان هاي داخلي، تعداد كانال ها و گروه هاي پرمخاطب در «بله» نيز با رشد قابل ملاحظه اي همراه بوده و در تابستان امسال تعداد ۱۲۷ هزار كانال و ۱۱۷ هزار گروه در اين پيام رسان داخلي فعال بوده اند.

به گزارش بانك و بيمه ( bima.ir )،«بله» با قابليت هاي متداول يك پيام رسان، امكان بهره مندي از خدمات مالي نظير كارت به كارت، درخواست پول و... را نيز فراهم كرده تا صاحبان كسب و كارهاي اينترنتي هم بتوانند ضمن مديريت كانال و گروه هاي معرف خدمات و محصولات خود، به راحتي از خدمات مالي در بستر يك پيام رسان هم استفاده كنند.
از سويي با حمايت شوراي عالي فضاي مجازي نام «بله» در فهرست پيام رسان هاي مورد تاييد و در كنار پنج پيام رسان ديگر داخلي قرار دارد.
«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول يك پيام رسان از جمله گفت و گو، ايجاد كانال و گروه، استفاده از استيكر و بازو (بات)، امكان ارائه خدمات بانكي از قبيل خريد شارژ، عمليات كارت به كارت، پرداخت قبوض خدماتي، پرداخت خلافي خودرو، پرداخت عوارض خروج از كشور و ... را داراست.
افزايش تعداد كاربران، حضور خبرگزاري ها و سايت هاي خبري نظير ايلنا، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرآنلاين، پارسينه، انتخاب و همچنين كانال هاي پر مخاطب مردم از جمله ديرين ديرين و گيز ميز در پيام رسان بله، نشان از محبوبيت اين پيام رسان در ميان مردم دارد.
پيام رسان «بله» اكنون بيش از دو ميليون و 250 هزار عضو دارد و در فصل تابستان امسال بيش از شش ميليون تراكنش كارت به كارت و 9.8 ميليون تراكنش مالي موفق در اين پيام رسان انجام شده است.
همچنين بيش از 1.2 ميليون خريد شارژ و بيش از 350 هزار پرداخت قبض در اين پيام رسان صورت گرفته است.
ارسال درخواست پول همزمان با استفاده از فضاي اين پيام رسان، قابليت متمايز ديگري است كه مي تواند براي صاحبان كسب و كارها بسيار پركاربرد باشد.
آمارها نشان مي دهد در تابستان امسال بيش از 50 هزار درخواست پول در اين پيام رسان ارسال شده است.
يكي ديگر از فعاليت‌هاي فني جدي فصل گذشته، تكميل و ارايه نسخه‌هاي جديد API و SDKهاي پلتفرم بازو (بات) بود؛ به همين پشتوانه تاكنون ۳۶۰۰ بازوي جديد روي بله ساخته‌شده است.
اين پيام رسان براي نخستين بار زمينه انجام خدمات بانكي بر بستر شبكه هاي مجازي در كشور را فراهم كرده است و اكنون علاوه بر بانك ملي ايران، 18 بانك ديگر به اين شبكه متصل هستند و كاربران مي توانند از كارت هاي اين بانك ها به عنوان كارت مبدا استفاده كنند.
«بله» با حمايت بانك ملي ايران توسعه يافته و امنيت آن توسط اين بانك تضمين شده است. ضمن اينكه با تمركز تيم فني «بله» بر پايداري شبكه، اين پيام رسان به‌صورت متوسط ۹۹.97 درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرويس بوده است.