صفحه نخست     خدمات بانک و بیمه     سود بانکی     پیوندها     نسخه موبایل     RSS     درباره ما     تماس با ما  
چهارشنبه، 29 دی 1395 - 21:31   
  سرخط خبرها:  
 آخرین مطالب سایت
  با کارت خانواده بانک سینا هزینه ها را مدیریت کنید
  کارفرمایان از بخشش جرائم بیمه ای آگاه باشند
  قیمت طلا به بالاترین سطح در 8 هفته اخیر رسید
  تعداد عجیب دستگاههای کارتخوان در کشور
  ۲۰ نکته مهم درباره وام مسکن جوانان بدانید!
  بانکهایی که پرداخت وام را متوقف کردند
  نشست هم اندیشی ایثارگران بیمه مرکزی
  افزایش قیمت ۲۴ ارز بانکی+جدول قیمت
  استقبال ورزشکاران از استخر کارت پارسیان
  هلوکاست اجتماعی در گورهای چند لایه"
  سیاست مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا
  توضیح تامین اجتماعی برای تماس سودجویان
  پوشش کامل بیمه صادرات نفت ایران
  گزارش بانک مرکزی از اوضاع اقتصادی پس از برجام
  حداکثر نرخ سود وامهای لیزینگی تعیین شد
  دلار ارزان و سکه گران شد
  سقف جوایز سپرده های قرض الحسنه افزایش یافت
  پیامدهای رشد بدهی دولت
  بخشنامه بانک مرکزی برای شفافیت صورت‌های مالی
  برگزاری اولین همایش بزرگ بیمه‌های زندگی در تهران
  ۳۰ میلیون دستگاه پوز بانکی در مغازه‌های ایرانی
  رشد 46 درصدی کاربران کانون جوانه‌های بانک ملی
  درخواست قدردانی از بانک کشاورزی
  اولین مواجهه بازار ارز با ترامپ
  طلای جهانی به بالای ۱۲۰۰ دلار صعود کرد
  فیش‌هایی که خزانه اعتماد ملت را خالی کرد
  شمارش معکوس برای بازگشت بانک‌ها به بورس
  کاهش قیمت دلار در سالگرد برجام+جدول نرخ
  دارایی بانک‌ها ۱۰ برابر "یارانه مردم"است
  بانک شهر تنها بانک حامی پروژه های شهری
  رونمایی از 100 عملکرد برجسته دولت
  رشد 35 درصدی فعالیتهای ارزی بانک سپه
  بازنشستگی زنان 42 ساله با 20 سال سابقه
  پیشگیری از اختلاس وظیفه بانک‌هاست
  جزئیات مزایده اموال مازاد بانک‌ها
  بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب
  ترس بانک‌ها و بیمه‌های خارجی از معامله با ایران
  بانک صادرات ١٧٦٢ بنگاه اقتصادی را سامان داد
  پولی در کار نیست که وصول شود!
  پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک کشاورزی
 
 پربیننده ترین اخبار
  کاهش قیمت دلار در سالگرد برجام+جدول نرخ
  چرا بانک مرکزی به "کاسپین" مجوز داد؟
  بخشنامه بانک مرکزی برای شفافیت صورت‌های مالی
  حداکثر نرخ سود وامهای لیزینگی تعیین شد
  سقف جوایز سپرده های قرض الحسنه افزایش یافت
  پیامدهای رشد بدهی دولت
  موسسه کاسپین پاسخگو باشد
  دلار ارزان و سکه گران شد
  نجات بانک‌‌ها از زیان‌ هزاران میلیارد تومانی
  طلای جهانی به بالای ۱۲۰۰ دلار صعود کرد
  اولین مواجهه بازار ارز با ترامپ
  طلا گران‌تر خواهد شد
  فیش‌هایی که خزانه اعتماد ملت را خالی کرد
  رونمایی از 100 عملکرد برجسته دولت
  دارایی بانک‌ها ۱۰ برابر "یارانه مردم"است
  نرخ دلار پایین آمد/سکه گران شد
  اقدام موثر تامین اجتماعی در بخشودگی جرائم بیمه
  پیشگیری از اختلاس وظیفه بانک‌هاست
  بخشودگی جرائم بیمه ای،به کارگاه ها انرژی داد
  سیاست مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49922صفحه نخست » مقالهسه شنبه، 14 دی 1395 - 11:20
کجای کار بازار بیمه می لنگد؟
کجای کار بازار بیمه می لنگد؟*حاجی اشرفی/کارشناس ریسک و بیمه
  

در روانشناسی برای درک شرایط و وضعیت دیگران میگویند ,,امپاتی ,, کنید . یعنی خودتون رو بجای فرد دیگر بگذارید و از دریچه چشم اون فرد به اوضاع واحوال و مشکلات زندگی نگاه کنید.با این روش و جایگزینی خویش در شرایط فرد دیگر آنگاه به نیازها ,خواسته ها و انتظارات ,کمبودهای وی پی خواهیم برد.
در این چنین شرایطی است که انسانها در زندگی حرفه ای و اجتماعی وظیفه خود در قبال اجتماع و همنوعان را ایفا میکنند.
فرق نمیکند در کجای اجتماع و در چه شغلی قرار داریم .در هر جایی که هستیم میتوانیم امپاتی کنیم .
ضرب المثل های فارسی مملواز درس های زندگی اجتماعی است که متاسفانه به مفهوم عمیق آنها توجه نمیشود.
بعنوان مثال ضرب المثل: ,,یک سوزن بخودت بزن ,یک جوال دوز به مردم ,,
در واقع اشاره به امپاتی در روانشناسی دارد.
درک شرایط دیگران ,با لمس نیازها و خواسته ها ی آنها امکانپذیر است و لذا تا از منظر آنها به زندگی نگاه نکنیم نمیتوانیم در جهت حل مشکلات آنان هیچ خدمتی انجام داد.
مفهوم خدمات بیمه گری ,حمایت از انسانها در مقابله با پیامدهای زیانبار حوادث و خسارتهای مالی و جانی میباشد. در تامین خدمات حمایتگرانه برای مردم در جامعه ابتدا باید موانع و مشکلاتی که آنها در زندگی از حیث مواجهه با خطرات و معیشت در گیر هستند را شناسایی نمود و سپس راهکارهای مقابله به خطرات و رفع مشکلات مالی را به آنها آموزش داد و آنها را با ابزارهای مقابله با انواع خطرات و ناتوانی مالی آشنا نمود و روش های فرار از خطرات و فقر ,ورشکستگی را به آنها آموزاند سپس بر اساس شناختی که از وضعیت مالی ,شغلی ,اجتماعی و ریسک های پیرامون آنها پیدا میشودپوشش های بیمه ای موجود را اگر مناسب است به ایشان معرفی و یا پوشش مناسب برای آنها طراحی و عرضه گردد.
هدف شرکت های بیمه با تفکرات پیشتاز و نوین قرار گرفتن در کنار بیمه گذاران بر اساس حفظ منافع دو طرف در یک همکاری دراز مدت است .در واقع یک شرکت مدرن بیمه با پیاده سازی اصول علم بازاریابی از نقطه صفر تا صد در کنار تک تک بیمه گذاران خویش قرار میگیرد و حامی آنها در طول مسیر زندگی فردی ,خانوادگی و شغلی است.
اما در نگرش سنتی ,در آنجایی که نزد افراد فعال در بازار های بیمه سنتی مفهومی تحت عنوان امپاتی وجود خارجی ندارد لذا
در این چنین بازار بیمه ای ,از مدیرعامل شرکت بیمه ,از کارکنان و فروشندگان بیمه ,بجای توجه و پیاده سازی سیستم مدیریت بازاریابی که یک سیستم فرا بخشی و جامع است به مدیریت فروش میپردازند و با انواع ابزارها در صدد فروش محصولات آماده بیمه ای هستند که البته با درج استثناات و کلوزهای محدود کننده امتیازات آیین نامه ای متصور در آنها را نیز کاهش میدهند .تا اگر خسارتی اتفاق افتاد دست واحد خسارت بیمه برای تفسیر در نپرداختن خسارتها کاملاباز باشد .در این روش صادر کننده گان بیمه نامه از ابتدا با عدم اطلاع رسانی و استقبال از اهمال بیمه گذاران در آشنایی با حقوق خود در قراردادهای بیمه ,پاشنه آشیل را مهیا میکنند.
در این بازارهای سنتی,کارکنان از مدیران ,مدیران از همدیگر در صنعت و همه فعالان از وضعیت موجود تعریف و تمجید میکنند . در آموزش به شبکه فروش همه دهک های درآمدی را جزو اقشار متوسط ومتوسط به بالا معرفی و با تفکر اینکه میتوان با چگونه گفتن,چه گفتن و کی گفتن در مورد محصولات بیمه ای آنها را به مردم فروخت در حال گذراندن امور جاری بازار بیمه هستند .!!!!!
 هرگز دیده نشده که گزارش یاتحقیقی از سوی شرکت های بیمه در این چند سال اخیر منتشر شود که در آن به مشکلات شغلی ,نرخ بالای بیکاری ,انگیزش جوانان در ایجاد کسب و کار و... پرداخته شود .
انگار تمام بخش های اقتصادی باید کار کنند و بیایند از بازار بیمه کشور بیمه نامه بخرند و مشکلات آنها ربطی به صنعت بیمه ندارد ,پول دارند بیمه نامه بخرند و پول ندارند بیمه نامه نخرند .!!!؟؟؟
این نگرش سنتی ,خود را در منافع سایر بخش ها دخیل نمیداند ,نگاه چنین مدیریتی غیر سیستمی است ,,,مشکل هر کس مال خودشه ,,,
اما بر عکس در بیمه گری مدرن مشکل بیمه گذاران چه بیمه نامه بخرند و چه نخرند ,با رویکرد منافع مشترک و بلندمدت مشکل آنها نیز تلقی میشود !!!
تا زمانیکه بازار بیمه در ایران با رویکرد سنتی فعالیت میکند از آن انتظار رشد و افزایش سهم بازار نمیتوان داشت .تا زمانیکه مدیران ,کارشناسان و فروشندگان بیمه این تصور را دارند که همین محصولات موجود برای خریداران ایده آل است و به طرق مختلف آنها را بالاخره میفروشیم بازار بیمه میلنگد .همین.
دوستان بیمه ای ,لطفا گاهی از دفتر کار ,از درون اینترنت سری به بازار مشاغل و بررسی وضعیت شغلی و مالی دهک های مختلف درآمدی در شهر و روستا بزنید تابا واقعیت هاو مشکلات بیمه گذاران آشنا شوید .تا آنها توانمند نباشند شما نیز توانمند تر نخواهید شد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
پشتیبانی توسط: خبرافزار