صفحه نخست     خدمات بانک و بیمه     پیوندها     نسخه موبایل     RSS     درباره ما     تماس با ما  
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 - 09:54   
  سرخط خبرها:  
 آخرین مطالب سایت
  بانک‌ها بدون فناوری از گردونه رقابت حذف می‌شوند
  بانک ملت نخستین بانک‌ دیجیتالی می‌شود
  با نظام کارمزدی فعلی بانک‌ها تحت فشارند
  کوچ سپرده های بانکی به سمت دلار و مسکن
  امکان خلق پول در انحصار بانک مرکزی است
  پیامک لحظه ای بانک تجارت پولی شد
  پیش‌بینی رشد اقتصادی سال ۹۷
  مدیر عامل جدید بانک کشاورزی معارفه شد
  نسخه جدید همراه بانک سینا با ۱۵ قابلیت نوین
  آخرین وضعیت پرداخت انواع وام و سود بانکی
  پشتیبانی بانک ملت از طرح‌های سازمان حج
  دلار چقدر حباب دارد؟
  هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک آغاز شد
  سیف: ناچار به اصلاح نظام کارمزدی هستیم
  بانک رفاه بلوک ۳.۸ درصدی "شبندر" را خرید
  تشریح دستاوردهای بانک سپه در پسابرجام
  تلاش بانک مرکزی برای رفع دغدغه استارت‌آپ‌ها
  سیف: دلار نخرید، ضرر می کنید
  دلار رسما ۴ نرخی شد
  پرداخت سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس
  حل مشکل حساب‌های ایرانی در چین
  بانک ملی ۱۸۵ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرد
  نخستین بانک خصوصی به تاپ پیوست
  اطلاعات مشتریان بانک کشاورزی اصلاح شد
  بدسابقه‌ترین بانک‌های مرکزی در پیش‌بینی تورم
  بانک ملی باید در منطقه و دنیا سرآمد باشد
  هدف‌گیری تسهیلات بانکی تغییر کرد
  عرضه اوراق گواهی سپرده موسسه ملل ادامه دارد
  بانک مرکزی پی گیر دارایی‌های بلوکه شده
  بانک ملی بیشترین سپرده‌های بانکی را جذب کرد
  بانک مرکزی پرداخت همراه را متحول می‌کند
  شروط بخشودگی جرائم بدهکاران بانکی در سال ۹۷
  آغاز تحولات بنیادین در بانک ملی ایران
  روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی شد
  کنایه سیف به بزرگنمایی های نرخ ارز
  تردید بانک مرکزی برای اعطای وام ازدواج ۱۵ میلیونی
  رتبه اول بانک سپه در پرداخت تسهیلات
  بانک‌های ایران به افتتاح شعبه در آلمان علاقه‌مندند
  بانک ملی گواهی استاندارد بین المللی گرفت
  از خودگذشتگی سیف در برخورد با غیرمجازها
 
 پربیننده ترین اخبار
  آخرین وضعیت پرداخت انواع وام و سود بانکی
  نسخه جدید همراه بانک سینا با ۱۵ قابلیت نوین
  دلار رسما ۴ نرخی شد
  حل مشکل حساب‌های ایرانی در چین
  پرداخت سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس
  تلاش بانک مرکزی برای رفع دغدغه استارت‌آپ‌ها
  بانک ملی ۱۸۵ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرد
  بانک رفاه بلوک ۳.۸ درصدی "شبندر" را خرید
  پشتیبانی بانک ملت از طرح‌های سازمان حج
  نخستین بانک خصوصی به تاپ پیوست
  دلار چقدر حباب دارد؟
  سیف: ناچار به اصلاح نظام کارمزدی هستیم
  هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک آغاز شد
  بانک‌ها بدون فناوری از گردونه رقابت حذف می‌شوند
  سیف: دلار نخرید، ضرر می کنید
  کوچ سپرده های بانکی به سمت دلار و مسکن
  تشریح دستاوردهای بانک سپه در پسابرجام
  امکان خلق پول در انحصار بانک مرکزی است
  بانک ملت نخستین بانک‌ دیجیتالی می‌شود
  پیامک لحظه ای بانک تجارت پولی شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49922صفحه نخست » مقالهسه شنبه، 14 دی 1395 - 12:20
کجای کار بازار بیمه می لنگد؟
کجای کار بازار بیمه می لنگد؟*حاجی اشرفی/کارشناس ریسک و بیمه
  

در روانشناسی برای درک شرایط و وضعیت دیگران میگویند ,,امپاتی ,, کنید . یعنی خودتون رو بجای فرد دیگر بگذارید و از دریچه چشم اون فرد به اوضاع واحوال و مشکلات زندگی نگاه کنید.با این روش و جایگزینی خویش در شرایط فرد دیگر آنگاه به نیازها ,خواسته ها و انتظارات ,کمبودهای وی پی خواهیم برد.
در این چنین شرایطی است که انسانها در زندگی حرفه ای و اجتماعی وظیفه خود در قبال اجتماع و همنوعان را ایفا میکنند.
فرق نمیکند در کجای اجتماع و در چه شغلی قرار داریم .در هر جایی که هستیم میتوانیم امپاتی کنیم .
ضرب المثل های فارسی مملواز درس های زندگی اجتماعی است که متاسفانه به مفهوم عمیق آنها توجه نمیشود.
بعنوان مثال ضرب المثل: ,,یک سوزن بخودت بزن ,یک جوال دوز به مردم ,,
در واقع اشاره به امپاتی در روانشناسی دارد.
درک شرایط دیگران ,با لمس نیازها و خواسته ها ی آنها امکانپذیر است و لذا تا از منظر آنها به زندگی نگاه نکنیم نمیتوانیم در جهت حل مشکلات آنان هیچ خدمتی انجام داد.
مفهوم خدمات بیمه گری ,حمایت از انسانها در مقابله با پیامدهای زیانبار حوادث و خسارتهای مالی و جانی میباشد. در تامین خدمات حمایتگرانه برای مردم در جامعه ابتدا باید موانع و مشکلاتی که آنها در زندگی از حیث مواجهه با خطرات و معیشت در گیر هستند را شناسایی نمود و سپس راهکارهای مقابله به خطرات و رفع مشکلات مالی را به آنها آموزش داد و آنها را با ابزارهای مقابله با انواع خطرات و ناتوانی مالی آشنا نمود و روش های فرار از خطرات و فقر ,ورشکستگی را به آنها آموزاند سپس بر اساس شناختی که از وضعیت مالی ,شغلی ,اجتماعی و ریسک های پیرامون آنها پیدا میشودپوشش های بیمه ای موجود را اگر مناسب است به ایشان معرفی و یا پوشش مناسب برای آنها طراحی و عرضه گردد.
هدف شرکت های بیمه با تفکرات پیشتاز و نوین قرار گرفتن در کنار بیمه گذاران بر اساس حفظ منافع دو طرف در یک همکاری دراز مدت است .در واقع یک شرکت مدرن بیمه با پیاده سازی اصول علم بازاریابی از نقطه صفر تا صد در کنار تک تک بیمه گذاران خویش قرار میگیرد و حامی آنها در طول مسیر زندگی فردی ,خانوادگی و شغلی است.
اما در نگرش سنتی ,در آنجایی که نزد افراد فعال در بازار های بیمه سنتی مفهومی تحت عنوان امپاتی وجود خارجی ندارد لذا
در این چنین بازار بیمه ای ,از مدیرعامل شرکت بیمه ,از کارکنان و فروشندگان بیمه ,بجای توجه و پیاده سازی سیستم مدیریت بازاریابی که یک سیستم فرا بخشی و جامع است به مدیریت فروش میپردازند و با انواع ابزارها در صدد فروش محصولات آماده بیمه ای هستند که البته با درج استثناات و کلوزهای محدود کننده امتیازات آیین نامه ای متصور در آنها را نیز کاهش میدهند .تا اگر خسارتی اتفاق افتاد دست واحد خسارت بیمه برای تفسیر در نپرداختن خسارتها کاملاباز باشد .در این روش صادر کننده گان بیمه نامه از ابتدا با عدم اطلاع رسانی و استقبال از اهمال بیمه گذاران در آشنایی با حقوق خود در قراردادهای بیمه ,پاشنه آشیل را مهیا میکنند.
در این بازارهای سنتی,کارکنان از مدیران ,مدیران از همدیگر در صنعت و همه فعالان از وضعیت موجود تعریف و تمجید میکنند . در آموزش به شبکه فروش همه دهک های درآمدی را جزو اقشار متوسط ومتوسط به بالا معرفی و با تفکر اینکه میتوان با چگونه گفتن,چه گفتن و کی گفتن در مورد محصولات بیمه ای آنها را به مردم فروخت در حال گذراندن امور جاری بازار بیمه هستند .!!!!!
 هرگز دیده نشده که گزارش یاتحقیقی از سوی شرکت های بیمه در این چند سال اخیر منتشر شود که در آن به مشکلات شغلی ,نرخ بالای بیکاری ,انگیزش جوانان در ایجاد کسب و کار و... پرداخته شود .
انگار تمام بخش های اقتصادی باید کار کنند و بیایند از بازار بیمه کشور بیمه نامه بخرند و مشکلات آنها ربطی به صنعت بیمه ندارد ,پول دارند بیمه نامه بخرند و پول ندارند بیمه نامه نخرند .!!!؟؟؟
این نگرش سنتی ,خود را در منافع سایر بخش ها دخیل نمیداند ,نگاه چنین مدیریتی غیر سیستمی است ,,,مشکل هر کس مال خودشه ,,,
اما بر عکس در بیمه گری مدرن مشکل بیمه گذاران چه بیمه نامه بخرند و چه نخرند ,با رویکرد منافع مشترک و بلندمدت مشکل آنها نیز تلقی میشود !!!
تا زمانیکه بازار بیمه در ایران با رویکرد سنتی فعالیت میکند از آن انتظار رشد و افزایش سهم بازار نمیتوان داشت .تا زمانیکه مدیران ,کارشناسان و فروشندگان بیمه این تصور را دارند که همین محصولات موجود برای خریداران ایده آل است و به طرق مختلف آنها را بالاخره میفروشیم بازار بیمه میلنگد .همین.
دوستان بیمه ای ,لطفا گاهی از دفتر کار ,از درون اینترنت سری به بازار مشاغل و بررسی وضعیت شغلی و مالی دهک های مختلف درآمدی در شهر و روستا بزنید تابا واقعیت هاو مشکلات بیمه گذاران آشنا شوید .تا آنها توانمند نباشند شما نیز توانمند تر نخواهید شد.

 وام و خدمات بانکی و بیمه ای
  ثبت نام خانوارهای کم‌درآمد در سامانه رفاه
  مشاهده سوابق بیمه‌شدگان
  پیش شماره کارت شتابی بانک‎های کشور
  لیست تمام کدهای USSD بانک ها
  اعلام موجودی تمام بانک‌های کشور
  پرداخت قبوض همه بانک ها
  همراه بانک تمامی بانک‌ها + دانلود
  بانک های مرکزی کشورهای جهان
  صرافی های مجاز
  فرمول محاسبه سود و اقساط وام های بانکی
  تسهیلات بانکی خارجی، حواله جات و امور ارزی
  نحوه افتتاح حساب بانکی خارجی
  اینترنت بانک،تلفن بانک،آنی بانک
  سود حساب بلندمدت یک‌‌ساله و بیشتر
  سود صندوق های سرمایه‌گذاری‌
  وام خرید کالا
  وام نقدی
  وام تعمیر مسکن
  وام خرید مسکن
  وام خودرو
  دریافت شماره شبا همه بانک ها
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
پشتیبانی توسط: خبرافزار