صفحه نخست     خدمات بانک و بیمه     پیوندها     نسخه موبایل     RSS     درباره ما     تماس با ما  
سه شنبه، 23 مرداد 1397 - 22:13   
  سرخط خبرها:  
 آخرین مطالب سایت
  راه کارتخوان به مطب پزشک‌ها باز شد
  توقف فعالیت بانک تایوانی در ایران
  بانک ملّی، همپای دولت برای تنظیم بازار
  نظام پیشنهادها، محور مجله بانک ملی
  کمی‌‌سازی حاکمیت شرکتی در بانک ها
  تحول و نوآوری بانک ملّی با آموزش کارکنان
  جزئیات افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی
  سود بانک‌ها بالا رفت
  بدهی بانک‌های خصوصی افزایش یافت
  آخرین مهلت شرکت در جشنواره عید تا عید بانک سینا
  آمادگی بانک سپه برای کمک به رونق صنعت گردشگری
  بانک مرکزی به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد
  کامبیز زاهدپور سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی شد
  موفقیت ارزنده بانک ملّی در کاهش مطالبات معوق
  دستوری مبنی بر ممنوع الخروجی "سیف" نداریم
  اعلام آمادگی بانک پارسیان برای کمک به اشتغال
  مهلت کارفرمایان جهت اعلام حوادث کارگری
  اهداف و برنامه‌های بانک اقتصادنوین در سال ۹۷
  بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد+متن کامل
  فروش اوراق گواهی سپرده بانک تجارت
  گشایش شعبه گچساران بانک پارسیان
  رکود زودرس در بازار معاملات مسکن
  سامانه "همراه نوین" رونمایی شد
  بانک ملت ۲۹ مرداد به مجمع می رود
  حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی کاهش یافت
  هجوم سرمایه گذاران برای خرید دلار
  دو تابعیتی ها در حال فرار!
  تسهیلات بانک سینا برای اشتغال مناطق روستایی
  "دسته چک‌"های خود را عوض کنید
  نرخ سکه های پیش فروش طرح شش ماهه اعلام شد
  تغییر ساعت کار شعب بانک ملّی تمدید شد
  عملکرد درخشان بانک سپه در حوزه مسئولیت اجتماعی
  تعامل یوروی بانک های عراقی با ایران
  تمدید عرضه اوراق سپرده بانک اقتصادنوین
  مبنای سن بنا برای دریافت وام مسکن
  توضیح بانک مرکزی درباره سرنوشت ۹ میلیارد دلار
  ۲۰۰ هزار حساب بانکی بسته شد
  زنان خانه‌دار بازار طلا را بهم ریختند
  قطع موقت خدمات بانک سینا
  برندگان قرعه کشی سپرده های ارزی بانک پارسیان
 
 پربیننده ترین اخبار
  رکود زودرس در بازار معاملات مسکن
  گشایش شعبه گچساران بانک پارسیان
  فروش اوراق گواهی سپرده بانک تجارت
  دستوری مبنی بر ممنوع الخروجی "سیف" نداریم
  کامبیز زاهدپور سرپرست روابط عمومی بانک مرکزی شد
  مهلت کارفرمایان جهت اعلام حوادث کارگری
  اعلام آمادگی بانک پارسیان برای کمک به اشتغال
  موفقیت ارزنده بانک ملّی در کاهش مطالبات معوق
  اهداف و برنامه‌های بانک اقتصادنوین در سال ۹۷
  بانک مرکزی به ایرلاین‌ها ارز دولتی نمی‌دهد
  بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد+متن کامل
  بدهی بانک‌های خصوصی افزایش یافت
  سود بانک‌ها بالا رفت
  آمادگی بانک سپه برای کمک به رونق صنعت گردشگری
  آخرین مهلت شرکت در جشنواره عید تا عید بانک سینا
  جزئیات افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی
  تحول و نوآوری بانک ملّی با آموزش کارکنان
  کمی‌‌سازی حاکمیت شرکتی در بانک ها
  توقف فعالیت بانک تایوانی در ایران
  راه کارتخوان به مطب پزشک‌ها باز شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53915صفحه نخست » صنعت بانکداریدوشنبه، 15 مرداد 1397 - 13:26
آینده شعب در بانکداری دیجیتال
بانک و بیمه: یکی از مهمترین شاخصه‌های شناختی ما از بانکها شعب آنها است. شعبی که تا همین امروز تعداد آنها تعیین کننده بزرگی بانکها بوده است.
  

به گزارش بانک و بیمه ( bima.ir )، اما در حال حاضر در صنعت بانکداری صحبت از یک مفهوم جدید به نام «بانکداری دیجیتال» به میان آمده که هنوز نقش شعب در آن چندان ملموس و مشخص نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از صحبتهای معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نقش شعب در آینده و بانکداری دیجیتال است.
اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: هیچ کس درباره آینده شعبه در بانکداری دیجیتال صحبت نمی‌کند و در این زمینه یک ترس وجود دارد. قطعاً شعب در بانکداری خرد دیجیتال کارکردی نخواهند داشت.
هم اکنون در بانک ایران زمین 97 درصد تراکنش‌ها در خارج از شعب انجام می‌شود. مطمئنا بانک‌های زیادی وجود دارند که درصدشان از این هم بالاتر است. برای پرداختن به اینکه آینده شعب چه می‌شود، بد نیست چند مثال را مطرح کنم. اکنون بزرگترین شبکه تاکسی‌رانی جهان اوبر است که یک تاکسی هم ندارد، بزرگرین شبکه هتل جهان B&B Booking است که یک هتل هم ندارند، بزرگترین شبکه خرده فروشی دنیا متعلق به علی بابا است که هیچ انباری ندارد، بزرگترین بانک دنیا هم در آینده هیچ شعبه نخواهد داشت.
مشخص است فضا به کدام سمت و سو می رود. شک نکنید بانکداری خرد صد در صد در خارج از شعبه انجام می‌شود. تنها بانکداری اختصاصی و شرکتی خواهد بود که انجام کارشان در یک فضای بانکی است؛ آن هم نه در شعبه بلکه در یک مرکز مشاوره که خدمات خاصی را ارائه می‌کند.
با وجود 330 شعبه در کشور اکنون 97 درصد تراکنش‌هایمان در خارج از شعب انجام می‌شود. باید دانش دیجیتال را ترویج کنیم، کاربران ما دیگر نباید تحویلدار باشند بلکه با بانکدارانی نیاز داریم که بتوانیم در آن مرکز مشاوره برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند.
این افراد باید خدماتی را بفروشند که دیگر خرد نیست. تمام خدمات خرد را می‌توان به دستگاه منتقل کرد. همین الان هم کارهای کمی وجود دارند که نیاز به مراجعه به شعبه دارند.
اگر امضای دیجیتال وجود داشت و مشکل احراز هویت حل شده بود دیگر کاری در شعبه نداشتیم. نقش شعبه باید عوض شود زیرا در آینده دیگر شعبی با این فرم نخواهیم داشت. شعب تغییر خواهند کرد و مفهوم شعب دیجیتال همین است.
این روند به یکباره انجام نمی‌شود، باید توجه کنیم بانکداری دیجیتال یعنی بانک سرویس را در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد تا آنها محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهند. تحول دیجیتالی فقط به حوزه بانکی محدود نیست و باید سعی کنیم تمام خدمات را روی این بستر ارائه کنیم.

 وام و خدمات بانکی و بیمه ای
  ثبت نام خانوارهای کم‌درآمد در سامانه رفاه
  مشاهده سوابق بیمه‌شدگان
  پیش شماره کارت شتابی بانک‎های کشور
  لیست تمام کدهای USSD بانک ها
  اعلام موجودی تمام بانک‌های کشور
  پرداخت قبوض همه بانک ها
  همراه بانک تمامی بانک‌ها + دانلود
  بانک های مرکزی کشورهای جهان
  صرافی های مجاز
  فرمول محاسبه سود و اقساط وام های بانکی
  تسهیلات بانکی خارجی، حواله جات و امور ارزی
  نحوه افتتاح حساب بانکی خارجی
  اینترنت بانک،تلفن بانک،آنی بانک
  سود حساب بلندمدت یک‌‌ساله و بیشتر
  سود صندوق های سرمایه‌گذاری‌
  وام خرید کالا
  وام نقدی
  وام تعمیر مسکن
  وام خرید مسکن
  وام خودرو
  دریافت شماره شبا همه بانک ها
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
پشتیبانی توسط: خبرافزار