صفحه نخست     خدمات بانک و بیمه     پیوندها     نسخه موبایل     RSS     درباره ما     تماس با ما  
دوشنبه، 30 مهر 1397 - 13:39   
  سرخط خبرها:  
 آخرین مطالب سایت
  اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به سوئیفت
  اخطارها و هشدارها به نظام بانکی
  هیچ گونه خطایی در اپلیکیشن «بله» وجود ندارد
  برنامه جدید بانک مرکزی برای تعادل بازار ارز
  بانک سپه ۷۰۰ میلیارد ریال جایزه می‌دهد
  نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها برگزار شد
  انتصاب های جدید در بانک مرکزی
  ارز پنج نرخی باید از بین برود
  بانک رفاه حامی همایش انجمن پریودنتولوژی
  نقش بی بدیل بانک ها در اقتصاد
  بانک ملت بیشترین تسهیلات را پرداخت کرد
  بانک صادرات از بحران ها سربلند بیرون آمد
  ۳ علت ریزش قیمت طلا و سکه
  اجرایی کردن حاکمیت شرکتی در بانک‌ها
  افزایش نرخ سود بانکی شاید وقتی دیگر
  هجدهمین مدرسه "مهر نوین" بهره‌برداری شد
  ریزش شدید قیمت مسکن در راه است
  بانک کارگشایی ۲۴۷ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد
  اسامی برندگان قرعه کشی بانک سینا اعلام شد
  داده‌های چک‌‌های مبادله شده به‌روز شد
  برنامه های بانک مهر اقتصاد محقق شد
  ارائه پیشنهادبانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی
  بررسی عملکرد شعب گیلان بانک ایران زمین
  خود اشتغالی ۱۱ هزار نفر با وام بانک ملی
  اعلام زمان قرعه‌کشی بانک پارسیان
  حذف دفترچه های درمانی تا پایان سال
  پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان
  ایران و سوریه آماده تاسیس بانک مشترک
  اعلام نرخ مواد خوراکی
  کاهش سرعت سپرده‌گذاری در بانک ها
  کاهش کلاهبرداری با استعلام پیامکی چک
  عرضه ارز شتاب می گیرد
  بانک ملی ۴۳ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه واگذار کرد
  در چه شرایطی چک را می توان برگشت زد؟
  تصویب مقررات ناظر بر شعب بانک های خارجی
  مهلت ۴ ماهه FATF به ایران
  ارزش دلار ۴۰ درصد کم می شود
  اعطای وام با سپرده گذاری رونق گرفت
  نقش مهم بانک گردشگری در فضای اقتصادی بین‌المللی
  افزایش خودسرانه نرخ سود بانکی
 
 پربیننده ترین اخبار
  حذف دفترچه های درمانی تا پایان سال
  مهلت ۴ ماهه FATF به ایران
  در چه شرایطی چک را می توان برگشت زد؟
  هجدهمین مدرسه "مهر نوین" بهره‌برداری شد
  ارزش دلار ۴۰ درصد کم می شود
  اعلام نرخ مواد خوراکی
  ارائه پیشنهادبانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی
  بانک ملی ۴۳ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه واگذار کرد
  کاهش کلاهبرداری با استعلام پیامکی چک
  کاهش سرعت سپرده‌گذاری در بانک ها
  ایران و سوریه آماده تاسیس بانک مشترک
  پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان
  ریزش شدید قیمت مسکن در راه است
  اعلام زمان قرعه‌کشی بانک پارسیان
  بررسی عملکرد شعب گیلان بانک ایران زمین
  عرضه ارز شتاب می گیرد
  خود اشتغالی ۱۱ هزار نفر با وام بانک ملی
  تصویب مقررات ناظر بر شعب بانک های خارجی
  اروپا خواستار اتصال حداقل یک بانک ایرانی به سوئیفت
  داده‌های چک‌‌های مبادله شده به‌روز شد
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53915صفحه نخست » صنعت بانکداریدوشنبه، 15 مرداد 1397 - 12:26
آینده شعب در بانکداری دیجیتال
بانک و بیمه: یکی از مهمترین شاخصه‌های شناختی ما از بانکها شعب آنها است. شعبی که تا همین امروز تعداد آنها تعیین کننده بزرگی بانکها بوده است.
  

به گزارش بانک و بیمه ( bima.ir )، اما در حال حاضر در صنعت بانکداری صحبت از یک مفهوم جدید به نام «بانکداری دیجیتال» به میان آمده که هنوز نقش شعب در آن چندان ملموس و مشخص نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از صحبتهای معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نقش شعب در آینده و بانکداری دیجیتال است.
اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: هیچ کس درباره آینده شعبه در بانکداری دیجیتال صحبت نمی‌کند و در این زمینه یک ترس وجود دارد. قطعاً شعب در بانکداری خرد دیجیتال کارکردی نخواهند داشت.
هم اکنون در بانک ایران زمین 97 درصد تراکنش‌ها در خارج از شعب انجام می‌شود. مطمئنا بانک‌های زیادی وجود دارند که درصدشان از این هم بالاتر است. برای پرداختن به اینکه آینده شعب چه می‌شود، بد نیست چند مثال را مطرح کنم. اکنون بزرگترین شبکه تاکسی‌رانی جهان اوبر است که یک تاکسی هم ندارد، بزرگرین شبکه هتل جهان B&B Booking است که یک هتل هم ندارند، بزرگترین شبکه خرده فروشی دنیا متعلق به علی بابا است که هیچ انباری ندارد، بزرگترین بانک دنیا هم در آینده هیچ شعبه نخواهد داشت.
مشخص است فضا به کدام سمت و سو می رود. شک نکنید بانکداری خرد صد در صد در خارج از شعبه انجام می‌شود. تنها بانکداری اختصاصی و شرکتی خواهد بود که انجام کارشان در یک فضای بانکی است؛ آن هم نه در شعبه بلکه در یک مرکز مشاوره که خدمات خاصی را ارائه می‌کند.
با وجود 330 شعبه در کشور اکنون 97 درصد تراکنش‌هایمان در خارج از شعب انجام می‌شود. باید دانش دیجیتال را ترویج کنیم، کاربران ما دیگر نباید تحویلدار باشند بلکه با بانکدارانی نیاز داریم که بتوانیم در آن مرکز مشاوره برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند.
این افراد باید خدماتی را بفروشند که دیگر خرد نیست. تمام خدمات خرد را می‌توان به دستگاه منتقل کرد. همین الان هم کارهای کمی وجود دارند که نیاز به مراجعه به شعبه دارند.
اگر امضای دیجیتال وجود داشت و مشکل احراز هویت حل شده بود دیگر کاری در شعبه نداشتیم. نقش شعبه باید عوض شود زیرا در آینده دیگر شعبی با این فرم نخواهیم داشت. شعب تغییر خواهند کرد و مفهوم شعب دیجیتال همین است.
این روند به یکباره انجام نمی‌شود، باید توجه کنیم بانکداری دیجیتال یعنی بانک سرویس را در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد تا آنها محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهند. تحول دیجیتالی فقط به حوزه بانکی محدود نیست و باید سعی کنیم تمام خدمات را روی این بستر ارائه کنیم.

 وام و خدمات بانکی و بیمه ای
  ثبت نام خانوارهای کم‌درآمد در سامانه رفاه
  مشاهده سوابق بیمه‌شدگان
  پیش شماره کارت شتابی بانک‎های کشور
  لیست تمام کدهای USSD بانک ها
  اعلام موجودی تمام بانک‌های کشور
  پرداخت قبوض همه بانک ها
  همراه بانک تمامی بانک‌ها + دانلود
  بانک های مرکزی کشورهای جهان
  صرافی های مجاز
  فرمول محاسبه سود و اقساط وام های بانکی
  تسهیلات بانکی خارجی، حواله جات و امور ارزی
  نحوه افتتاح حساب بانکی خارجی
  اینترنت بانک،تلفن بانک،آنی بانک
  سود حساب بلندمدت یک‌‌ساله و بیشتر
  سود صندوق های سرمایه‌گذاری‌
  وام خرید کالا
  وام نقدی
  وام تعمیر مسکن
  وام خرید مسکن
  وام خودرو
  دریافت شماره شبا همه بانک ها
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
پشتیبانی توسط: خبرافزار