صفحه نخست     خدمات بانک و بیمه     پیوندها     نسخه موبایل     RSS     درباره ما     تماس با ما  
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 - 17:47   
  سرخط خبرها:  
 آخرین مطالب سایت
  تکمیل و اخذ اطلاعات شناسه شهاب توسط بانک‌ها
  حمایت ویژه بانک ملی از خوداشتغالی
  اقدامی که هزینه بانک‌ها را کاهش داد
  برای خرید مسکن عجله نکنید
  دو روی سکه ادغام بانک‌ها
  سامانه جامع بانکی در بانک سپه راه‌اندازی شد
  ارز و نقدینگی واحدهای تولیدی تأمین می‌شود
  پرداخت وجه چک برگشتی از سایر حساب‌های اشخاص
  اقدامات بانک رفاه در کمک رسانی به سیل زدگان
  تنوع محصولات بانک سینا برای مشتریان حقوقی
  برندگان جوایز رقابت‌های لیگ نوین مشخص شدند
  پرداخت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق تا آخر هفته
  بانک ملی، صدرنشین جدول صدور کارت
  ترمز «خلق پول» در بانک ها کشیده شد
  حساب‌های بانکی فاقد کد شهاب مسدود می‌شوند
  دیدار رئیس بانک مرکزی با نخست وزیر عراق
  ماموریت بانک مرکزی به موسسه کاسپین
  پاکستان دنبال بانک‌های‌ثالث برای ارتباط ایران
  توضیح درباره مفهوم تورم
  کارنامه معاملات مسکن فروردین ۹۸
  تامین ۲ هزار بنگاه اقتصادی با وام بانک ملی
  اجرای عملیات بازار باز
  حضور بانک پارسیان در فاینکس ۲۰۱۹
  کاهش میزان بدهى‌هاى بانکى در سال٩٧
  نسخ قدیمی همراه بانک ملی غیرفعال می‌شوند
  تسهیل خدمات بانکی با نت بانک شرکتی
  نرخ سود بانکی، دامنه‌ای می‌شود
  ادامه همکاری باکنلون بانک چین با ایران
  اثرات حذف صفر از پول ملی بر اقتصاد
  آغاز به کار نمایشگاه بانک، بورس و بیمه
  افزایش سرعت فروش اموال مازاد بانک‌ها
  مبنای تعیین کف و سقف نرخ سود در بانک‌ها
  اطلاعات بانکی در معرض فیشینگ
  سوالات بنیادین در خصوص "عملیات بازار باز"
  استفاده از چک آزاد ابلاغ شد
  بانک‌ها و صرافی‌ها، کد کارگزاری می‌گیرند
  بانک کارگشایی ٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات داد
  منطقه مجاز رقابت بانکی
  سه اشتباه رایج در میان بانکداران
  خرید شارژ تلفن همراه با تکانک
 
 پربیننده ترین اخبار
  توضیح درباره مفهوم تورم
  کارنامه معاملات مسکن فروردین ۹۸
  پرداخت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق تا آخر هفته
  برندگان جوایز رقابت‌های لیگ نوین مشخص شدند
  اثرات حذف صفر از پول ملی بر اقتصاد
  اطلاعات بانکی در معرض فیشینگ
  افزایش سرعت فروش اموال مازاد بانک‌ها
  برای خرید مسکن عجله نکنید
  مبنای تعیین کف و سقف نرخ سود در بانک‌ها
  آغاز به کار نمایشگاه بانک، بورس و بیمه
  نرخ سود بانکی، دامنه‌ای می‌شود
  حضور بانک پارسیان در فاینکس ۲۰۱۹
  اجرای عملیات بازار باز
  نسخ قدیمی همراه بانک ملی غیرفعال می‌شوند
  تنوع محصولات بانک سینا برای مشتریان حقوقی
  ادامه همکاری باکنلون بانک چین با ایران
  تامین ۲ هزار بنگاه اقتصادی با وام بانک ملی
  تسهیل خدمات بانکی با نت بانک شرکتی
  ترمز «خلق پول» در بانک ها کشیده شد
  پاکستان دنبال بانک‌های‌ثالث برای ارتباط ایران
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53915صفحه نخست » صنعت بانکداریدوشنبه، 15 مرداد 1397 - 12:26
آینده شعب در بانکداری دیجیتال
بانک و بیمه: یکی از مهمترین شاخصه‌های شناختی ما از بانکها شعب آنها است. شعبی که تا همین امروز تعداد آنها تعیین کننده بزرگی بانکها بوده است.
  

به گزارش بانک و بیمه ( bima.ir )، اما در حال حاضر در صنعت بانکداری صحبت از یک مفهوم جدید به نام «بانکداری دیجیتال» به میان آمده که هنوز نقش شعب در آن چندان ملموس و مشخص نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از صحبتهای معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نقش شعب در آینده و بانکداری دیجیتال است.
اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین: هیچ کس درباره آینده شعبه در بانکداری دیجیتال صحبت نمی‌کند و در این زمینه یک ترس وجود دارد. قطعاً شعب در بانکداری خرد دیجیتال کارکردی نخواهند داشت.
هم اکنون در بانک ایران زمین 97 درصد تراکنش‌ها در خارج از شعب انجام می‌شود. مطمئنا بانک‌های زیادی وجود دارند که درصدشان از این هم بالاتر است. برای پرداختن به اینکه آینده شعب چه می‌شود، بد نیست چند مثال را مطرح کنم. اکنون بزرگترین شبکه تاکسی‌رانی جهان اوبر است که یک تاکسی هم ندارد، بزرگرین شبکه هتل جهان B&B Booking است که یک هتل هم ندارند، بزرگترین شبکه خرده فروشی دنیا متعلق به علی بابا است که هیچ انباری ندارد، بزرگترین بانک دنیا هم در آینده هیچ شعبه نخواهد داشت.
مشخص است فضا به کدام سمت و سو می رود. شک نکنید بانکداری خرد صد در صد در خارج از شعبه انجام می‌شود. تنها بانکداری اختصاصی و شرکتی خواهد بود که انجام کارشان در یک فضای بانکی است؛ آن هم نه در شعبه بلکه در یک مرکز مشاوره که خدمات خاصی را ارائه می‌کند.
با وجود 330 شعبه در کشور اکنون 97 درصد تراکنش‌هایمان در خارج از شعب انجام می‌شود. باید دانش دیجیتال را ترویج کنیم، کاربران ما دیگر نباید تحویلدار باشند بلکه با بانکدارانی نیاز داریم که بتوانیم در آن مرکز مشاوره برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند.
این افراد باید خدماتی را بفروشند که دیگر خرد نیست. تمام خدمات خرد را می‌توان به دستگاه منتقل کرد. همین الان هم کارهای کمی وجود دارند که نیاز به مراجعه به شعبه دارند.
اگر امضای دیجیتال وجود داشت و مشکل احراز هویت حل شده بود دیگر کاری در شعبه نداشتیم. نقش شعبه باید عوض شود زیرا در آینده دیگر شعبی با این فرم نخواهیم داشت. شعب تغییر خواهند کرد و مفهوم شعب دیجیتال همین است.
این روند به یکباره انجام نمی‌شود، باید توجه کنیم بانکداری دیجیتال یعنی بانک سرویس را در اختیار شرکت‌هایی می‌گذارد تا آنها محصولات مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهند. تحول دیجیتالی فقط به حوزه بانکی محدود نیست و باید سعی کنیم تمام خدمات را روی این بستر ارائه کنیم.

 وام و خدمات بانکی و بیمه ای
  ثبت نام خانوارهای کم‌درآمد در سامانه رفاه
  مشاهده سوابق بیمه‌شدگان
  پیش شماره کارت شتابی بانک‎های کشور
  لیست تمام کدهای USSD بانک ها
  اعلام موجودی تمام بانک‌های کشور
  پرداخت قبوض همه بانک ها
  همراه بانک تمامی بانک‌ها + دانلود
  بانک های مرکزی کشورهای جهان
  صرافی های مجاز
  فرمول محاسبه سود و اقساط وام های بانکی
  تسهیلات بانکی خارجی، حواله جات و امور ارزی
  نحوه افتتاح حساب بانکی خارجی
  اینترنت بانک،تلفن بانک،آنی بانک
  سود حساب بلندمدت یک‌‌ساله و بیشتر
  سود صندوق های سرمایه‌گذاری‌
  وام خرید کالا
  وام نقدی
  وام تعمیر مسکن
  وام خرید مسکن
  وام خودرو
  دریافت شماره شبا همه بانک ها
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
پشتیبانی توسط: خبرافزار